محصولات مشابه با محتوای تکراری

محصولات مشابه با محتوای تکراری – سئو

اگر فروشگاه آنلاین دارید احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در هنگام طراحی سایت یا بهینه سازی – سئو (seo) متوجه محصولات مشابه با محتوای تکراری در فروشگاه خود شده اید.به عنوان مثال در یک فروشگاه یک سری محصولات داریم که خصوصیات مشترک دارند و فقط با تفاوت خیلی کمی از یکدیگر قیمت آنها متفاوت است ، تولید محتوا برای تک تک آنها کار بسیار دشوار و هزینه بری است ، از طرفی قرار دادن آنها در سایت با توضیحات تکراری مطالب شما را با مشکل Duplicate Content (محتوای تکراری) رو به رو خواهد کرد و این به معنای جریمه شدن صفحه شما توسط موتور های جستجو خواهد بود و باعث می شود که صفحه شما آن طور که باید و شاید رنک نگیرد و وقتی رنک نگیرید خبری از نمایش آن به بازدید کنندگان و در نهایت ورود بازدید کنندگان و خرید از شما نخواهد بود.
پس چاره چیست ؟ چه کاری باید انجام دهیم که از هر طرف به نفع ما باشد؟با ما همراه باشید تا راه کار هایی را برای مبارزه با این گونه خطا ها معرفی کنیم تا صفحه های شما با این گونه مشکلات مواجه نشود و حداکثر ورودی را از موتور های جستجو به سایت شما بیاورد.

تعریف محتوای تکراری (Duplicate Content)

هر صفحه ای که در محیط اینترنت محتوای تکراری داشته باشد از نظر موتور های جستجو و علم سئو (Seo) مطلب تکراری یا محتوای تکراری محصوب میگردد حالا این مطلب تکراری می تواند در سایت خودتان باشد و یا در دامنه ها و سایت دیگران که در سایت شما تکرار شده است. این برای موتور های جست جو به منزله تخلف و نشر آثار بدون مجور و نقض قانون کپی رایت محصوب شده و آنها با جدیت با این مسئله مقابله می کنند و صفحه شما یا گاهی اوقات وب سایت شما را جریمه های شدید ی خواهد کرد که به سایت شما صدمه های زیادی وارد خواهند کرد.تنها در صورتی از این تخلف چشم پوشی خواهند کرد که شما در صفحه خود لینک نسخه اصلی یعنی منبع آن مطلب را قرار دهید و مطلب خود را به نسخه اصلی لینک کنید یا به اصطلاح نقل قول کنید ، با این کار اول از همه به سرعت پیمایش ربات گول کمک ویژه ای کرده اید که امتیازاتی را برای شما در بر خواهد داشت و دوم خودتان را از جریمه مطالب تکراری دور نگاه داشته اید.
وقتی شما دو محصول را که دارای محتوای تکراری هستند ولی قیمت متفاوت دارند در سایت خود انتشار می دهید دارید تولید مطلب تکراری می کنید و این برای وب سایت شما خطر ناک است.بگذارید با یک مثال کاربردی مسئله را برای شما کاملا روشن کنم ، به طور مثال شما یک سایت فروش موبایل آنلاین طراحی کرده اید و در آن یک مدل گوشی دارید که قیمت رنگ های مختلف آن با یکدیگر متفاوت است ، در اینجا شما یا باید محتوای آنها را به طور کامل تغییر دهید که با یکدیگر متفاوت باشد و یا باید یکی از روش های زیر را که اصولی تر است دنبال کنید.

راه حل ها

لینک کردن صفحه های مشابه :

این راه را با این این که مشکلی زیادی برای شما به وجود نمی آید پیشنهاد نمی کنیم زیرا مشتری و موتور های جستجو کمی گمراه می شود ، فقط در مواردی از این راه استفاده کنید که متخصص طراحی سایت و یا بهینه سازی سایت نیستید و فرصت کمی دارید و یا می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید هزینه زیادی برای کد نویسی نپردازید.این راه به این صورت است که یکی از صفحه ها را به عنوان محصول اصلی انتخاب می کنیم و آن را منبع قرار می دهیم و صفحه های بقیه محصولات مشابه را به صفحه منبع لینک می کنید. با این کار به موتور های جست جو می فهمانیم که این صفحه مطلب تکراری نیست و یک نقل قول از یک منبع دیگر است.همانطور که گفتم این کار زیاد اصولی نیست.برای لینک کردن صفحه دو تگ زیر را باید در صفحه خود استفاده کنید تا موتور های جستجو در هنگام بازدید آنها را تشخصی دهند.

این کد را در تگ head صفحه ای که محتوای تکراری دارد قرار دهید :

<link rel="canonical" content="http://www.yourwebsite.com/products/main-link" />

در بدنه یا تگ body هم کد زیر را قرار دهید:

<a href="http://www.yourwebsite.com/products/main-link" title="Source">منبع</a>

در کد های بالا به جای “http://www.yourwebsite.com/products/main-link” آدرس صفحه اصلی و منبع که انتخاب کرده اید قرار دهید.

تعریف محصول زیر مجموعه :

این راه قطعا بدون نقص ترین و استاندارد ترین راه حل برای حل این مشکل است.به این صورت که شما محصول خود را تنها در یک صفحه قرار می دهید و گزینه هایی که مربوط به آن است ( به طور مثال رنگ ها ، طعم ها ، حجم ها و ….) که قیمت آن محصول را متفاوت خواهد کرد به صورت یک آپشن یا در هنگام تسویه حساب یا در هنگام افزودن به سبد خرید در اختیار کاربر قرار می دهید.می توانید در لحظه انتخاب و با کلیک کردن کاربران بر روی آن گزینه ، قیمت آن را تغییر دهید و به روز رسانی کنید.در نمایش لیست محصولات که محصولات را در یک نگاه به همراه قیمت به مشتری نمایش میدهد ، می توانید محصولاتی را که دارای چندین قیمت هستند را به گونه ای طراحی کنید که حداقل قیمت و حداکثر قیمت آن را در لیست نمایش دهید ، به طور مثال : قیمت از ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان.
با تشکر از شما که با ما همراه بودید.

به اشتراک بگذارید:
کلوبفیس نماافسران

11 thoughts on “محصولات مشابه با محتوای تکراری – سئو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *