هفت روش پیشرفته برای بهبود seo سایت شما

هفت روش پیشرفته برای بهبود seo سایت شما

آیا موفقیت در  جستجوگر ها را می خواهید؟ شیوه های خوب با اجتناب از عادت های بد در گذشته شروع می کنیم. از بین بردن شیوه های بی اثر و جایگزین کردن آن ها با تاکتیک های استراتژیک محتوای متمرکز. در اینجا ۷ راه عالی برای انجام این کار است:

۱_  روش انتخاب کلمات کلیدی استراتژیک

بدون تحقیق درباره کلمه کلیدی مناسب، هرفعالیت رقابتی که درباره  seo  انجام می دهند، محکوم به شکست می شود. جستجو وتحقیق درباره کلید واژه ها زمینه کاری آن را برای فعالیت های رقابتی مشخص می کند. انتخاب یک عبارت کلمه کلیدی نامعین، مانند “غذای سگ” این ممکن است توسط افرادی که به دنبال اطلاعات در مورد غذای سگ و یا اخبار مربوط به آن می گردند ( مانند پس گرفتن ) مورد استفاده قرار گیرد.

اما یک عبارت کلیدی خاص مانند “خرید غذای خام سگ” به احتمال زیاد توسط کسی که آماده به خریدن یک نوع خاص از غذای سگ است، انتخاب شود. عبارت کلمه کلیدی باید تا جایی که ممکن است مخصوص (مناسب) برای شرکت شما، آسان، محاوره ایی به نظر برسد نه به صورت بازاریابی عامیانه. فقط در نظر بگیرید چگونه شما می توانید همه چیز را به صورت آنلاین سرچ کنید. شاید بیشتر مهم است از انتخاب کردن کلمه ای خاص ، با این حال از کارنیافتادن توسط وسوسه هایی که برای رسیدن به یک کلمه کلیده ایده ال و بهینه برای تمام قسمت های مبتنی بر متن محتوای شما که می خواهید انتشار دهید.

در حالی که کلمات کلیدی پایه ایی از یک توافق مؤثر از _ _ و رقابت برای _‌‌ _ بازار هدف تلاش می کند برای یک #رتبه بندی ۱ موتور جستجو (یا حتی برای یک نقطه بالای ۱۰) برای موقعیت یا وضعیت مناسب کاری شما، کلمه کلیدی عالی یا خوب معمولا بسیار دشوار است. زمانی که شما شروع می کنید به رقابت در seo در یک زمینه با رقیب هایی که این کار را برای مدتی انجام داده اند (با تجربه تر از شما هستند).

در عوض انتخاب دنباله طولانی شبیه به کلمات کلیدی، تا جایی که می توانید مطالب جالب و شگفت انگیز انتشار بدهید. که به طور طبیعی کلمات کلیدی . تعداد جستجوهای بالایی که شما بدست خواهید آورد را شامل می شود. این نوع از تعداد بالای توجهات  از کلمات کلیدی که شما شاید هرگز در طول فاز تحقیقاتی پیدا نکرده اید، می آید و اغلب بیشتر هدف قرار داده شده و در نتیجه نرخ تبدیل بهتر می شود.

۲_ پایبندی به یک قانون اساسی

آن چیزی که از seo  حاصل می شود این است که شما باید از محتوای تکراری و یا همان متن موجود در دو آدرس مختلف اجتناب کنید. انتشار مجدد مقالات از سایت های دیگر فقط نقص قوانین مربوط به حق copyright نیست بلکه آن همچنین ایجاد محتوای تکراری است که می تواند رتبه بندی جستجو شما را خراب کند.

توسط ابزاری مانند screaming frog , site liner و copy scapeبررسی کنید که آیا سایت شما محتوای تکراری دارد.

۳_ تنظیم استراتژیک site navigation  و لینک های داخلی

مسیری که site navigation شما را ساخت یافته کرده نقش عمده ایی در چگونگی تعیین اهمیت هر صفحه شما در موتور های جستجو دارد. به عبارت ساده، اغلب اوقات یک صفحه که به سایت شما  ارتباط (link) داده می شود page rank بیشتری را در جریان دارد و در مراتب بالاتر آن را در صفحات نتایج موتور جستجو برای پرسش مناسب رتبه بندی خواهد کرد.

اکثر مدیران سایت و صاحبان تجارت هنوز ایده ایی درباره چگونگی جریان لینک های ساخت یافته خود ندارند و آن ها اغلب از دانستن این که صفحات بی اهمیت و یا آن هایی که هرگز شانس قرار گرفتن در رتبه بالا در نتایج موتور جستجو (مثل صفحات تماس با ما ) را نداشتند، قطعه ایی از اکثریت جریان رتبه صفحات سایت خود هستند. این فرصت های بزرگی را برای بهبود با تلاش های نسبتا جزئی ارائه می دهد.

برای بهینه سازی page navigation شما، ساختار لینک های داخلی و جریان رتبه سایتو رسیدگی به این موارد با استفاده از ابزاری مانند siteliner یا  screaming frog شروع می کنیم. از خروجی ها استفاده کنید برای تشخیص صفحاتی که زیاد اهمیتی ندارند یا محتوای کمی را دارند ( مثل صفحات تماس با ما ) آن ها حجم بالایی از لینک های ورودی را دریافت می کنند. در مرحله بعد، با استفاده از کد ویژه NoIndex در این صفحات به موتور های جستجو می گوئید که این صفحات index نیستند و اضافه کردن کد NoFollow برای برای همه لینک هایی که به آن صفحه لینک شده، به منظور حفظ جریان رتبه. این باعث می شود تاثیری مانندد بستن شیر آب در حال چکه را داشته باشد: این مسیر جریان رتبه را به صفحات که واقعا مهم هستند هدایت می کنند.

از تمامی صفحات NoIndex با محتوای تکراری مانند دسته بندی و آرشیو برچسب ها یا تگ ها که در ابزار مدیریت محتوا وردپرس رایج است، مطمئن شوید. شما می توانید برا انجام این کار به راحتی از پلاگین های مختلف وردپرس، مانند yoast seoاستفاده کنید. با وجود این مراحل مراقب باشید، استفاده نامناسب NoIndex و ویژگی NoFollow می تواند رتبه بندی سایت شما را اگر مراقب نباشید و استراتژی خاصی نداشته باشید، به شدت کاهش دهد. اگر شما مطمئن به کاری که انجام می دهید، نیستید اجازه دهید یک متخصص این کار را انجام دهد.

۴_ بهینه سازی عناصر در سراسر سایت شما

در حالی که تگ های نوان هنوز هم برای اهداف seo مهم هستند meta descripion (توضیحات متا) ها نفوذ خود را در الگوریتم رتبه بندی از دست داده اند. meta descripion (توضیحات متا) ها یک محل مناسب برای قرار دادن برخی از تکنیک های بازاریابی از طریق ایجاد یک نسخه متن جالب است که جذب کلیک از صفحه نتایج را میسر می سازد. (همان متن کوتاهی که که زیر هر لینک در نتایج جستجو می آید  در نتیجه جذابیت متن شما باید بالا باشد زیرا که کاربران اغلب با خواندن متاها لینک خود را انتخاب می کنند). تگ های عنوان و توضیحات متا باید در حال حاضر بر روی هر صفحه از سایت شما باشد و باید مرتبط و بهینه سازی نیز شده باشند.

عنوان و توضیحات خیلی کوتاه یا بیش از حد بلند می تواند به نتایج کارهای انجام شده برای سئو شما  آسیب برساند، بنابراین بهتر است برای یک بررسی دقیق از سایت شما برای شناسایی هرگونه مسائل گسترده با این عناصر انجام دهید. دیگر عناصر در صفحه که عامل الگوریتم رتبه بندی است شامل تگ های H1، طول محتوا، پیوند های داخلی و خارجی، تبلیغات، نقاط (نکات نگارشی)، تصاویر، قالب بندی متن می شود.

۵_ بهینه سازی سرعت لود سایت شما

سرعت بارگذاری یک سایت، یک عامل در رتبه بندی موتور جستجو است و آن نیز تاثیر در نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان، می گذارد. آمازون تخمین زده است که افزایش یک دوم در سرعت لود یک شرکت هزینه ۱.۶ میلیون دلار در فروش از دست رفته هر سال را به همراه دارد.

دیگر مطالعات نشان داده اند ۴۰ درصد از بازدیدکندگان وب سایت ها، سایتی را که بیش از ۳ ثانیه لود می شود را ترک می کنند با این حال بسیاری از صاحبان کسب و کار یا مدیران سایت موفق به بینه سازی سرعت لود سایت خود نمی شوند (با وجود تلاش های بسیار).با استفاده از ابزاری مانند pigdom که به شما یک تفکیک از هر عنصر در سایت شما و همچنین مدت زمان لود آن ها را می دهد، شروع می کنیم. از اطلاعات حاصل برای بهینه سازی تصاویر و یا قطعه های از کد که باعث طولانی شدن زمان لود می شود، استفاده نمائید.

به روزرسانی وب میزبان خود از یک سرور اختصاصی به اشتراگ گذاشته شده یا راه اندازی شبکه خصوصی مجازی (vpn) می تواند به طور چشمگیری زمان لود را کاهش دهد.

۶_ لینک ها را نخرید بلکه کسب نمائید

بخاطر آن که کمیت و کیفیت لینک های ورودی تاثیر قابل تجهی در رتبه بندی وب سایت ها دارند انگیزه برای خرید لینک در سایت های دیگر شدید است اما خرید و فروش لینک برخلاف قوانین وب مستر گوگل می باشد علاوه براین، موتور های جستجو در حال حاضر در تشخیص لینک های مشکوک، دستکاری شده یا غیر طبیعی بسیار خوب عمل می کند. نتیجه؟اگر شما خرید یا فروش لینک می کنید، رتبه بندی موتور جستجو وب سایت شما می تواند به طور قابل توجهی افت کند.

۷_ طبیعی بودن

اگر شما دوست دارید، احساس کنید که مجبور به جدا کردن کلمات کلیدی در یک جمله هستید شما یک ذهنیت اشتباه درباره سئو دارید و اشتباه برداشت کرده اید. در حالی که تراکم کلمه کلیدی در ۵ سال پیش یک مفهوم رایج بوده است اما الان کاملا بی ربط می باشد. در عوض تمرکز کنید در ساخت محتوایی که خوانندگان شما آن را با ارزش می یابند. اگر یک جمله غیر طبیعی به نظر می رسد بخاطر این می باشد که شما در حال تلاش برای بهینه سازی آن برای موتور های جستجو هستید، آن را تغییر دهید. موتور های جستجو سخت گیر تر از قبل در متلاشی کردن چاشنی های کلمه هستند.

بنابراین چنین تاکتیک هایی به احتمال زیاد باعث کاهش رتبه بندی شما، آزار هر کسی که تلاش می کند مطالب شما را بخواند و از بین بردن اعتبار شما می شود. شما مجبور به صرف پول به یک متخصص سئو برای بهبود چشمگیر دیده شدن در موتور های جستجو نیستید. مراحل ساده می توانند باعث رسیدن به رشد عمده ایی در زمینه سئو شود.

در پایان سئو همه چیز در مورد بهبود قابلیت استفاده و تجربه کاربری رو وب سایت شما است هر گونه تغییری که باعث می شود بازدیدکنندگان شما راضی باشند مثل این است که موتور های جستجو را رضایتمند ساخته اید. بنابراین سئو واقعا در مورد رضایتمندی کاربراین است که آن همه ما را راضی و خوشحال می کند.

منبع:

این مقاله Advanced Ways to Improve Your Site’s SEO 7 ترجمه مقاله  می باشد که توسط تیم سرویت ترجمه شده است.

به اشتراک بگذارید:
کلوبفیس نماافسران

One thought on “هفت روش پیشرفته برای بهبود seo سایت شما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *