ساخت موشن گرافیک جذاب در چهار مرحله

ساخت موشن گرافیک جذاب در چهار مرحله

قبل از پرداختن به مطلب ساخت موشن گرافیک جذاب در چهار مرحله به این موضوع می پردازیم که: موشن گرافیک ها چه هستند؟ آن ها یک شرح ساده، در قالب انیمیشن گرافیکی هستند که یک داستان را بیان می کنند. آنها یک توصیف گسترده، با عنوان بسیاری از فرصت ها که شما آنها را می دانید و می توانید به آن فکر کنید (این است دلیلی که ما آنها را دوست داریم)، بنابراین چطور می توانید یک موشن گرافیک متقاعد کننده و جذاب بسازید؟ به روش های بسیار زیاد و متفاوت می توانید این کار را انجام دهید. اما در پی سالها کار در این زمینه چهار مرحله را برای ساخت یک موشن گرافیکی که مردم بخواهند آنها تماشا کنند شناسایی کرده ایم و آن را با شما به اشتراک می گذاریم، که این ها هستند:

مرحله اول: متفکرانه یک سناریو بنویسید (نکته کلیدی در ‘متفکرانه’ است)

چیزی که ما را شگفت زده نماید؛ بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه باشد نه خیلی طولانی (فقط حدود ۶۵ کلمه در ۳۰ ثانیه!). در حالی که شما ممکن است وسوسه شوید که تمام چیز هایی که در مورد تشکیلات خودتان در ذهن دارید را در آن بگنجانید، سادگی و شفافیت کلید ها هستند. برای کمک به ساخت داستان هنری خود از خودتان سوال های زیر را بپرسید.

  1. به چه چیزی می خواهید برسید؟
  2. چه چیزی را می خواهید آنها بفهمند یا یاد بگیرند؟
  3. چه احساسی برای آنها می خواهید به وجود بیاورید؟
چند نکته :

صمیمی باشید اما نه خیلی تحت اللفظی. موشن گرافیک راه های گوناگونی را برای گفتن داستان به شما می دهد، و شما چیزی شبیه به اون رو نباید در هر کدام از موشن گرافیک ها ارائه دهید. بر خلاف اینفوگرافیک های بی حرکت که شما باید به صورت تصویری و کپی کردن داستان خودتان را بگویید، موشن گرافیک ها راههای متنوعی در اختیار شما قرار می دهند که برای رسیدن به اهدفتان می توانید از آن استفاده کنید.

  1. متن های متحرک: عالی برای برخی از مخاطبین، آنها یک داستان را به واسطه متن بیان می کنند. آنها می توانند برای موضوعاتی مثل آگهی های تجاری که صدا یکی از گزینه ها نیست، عالی باشند. آنها همچنین می توانند به عنوان یک ابزار داستان سرایی تمکز مخاطبین و افرادی را که باید آنها را مطالعه کنند را جلب نماید.
  2. صدا گذاری: در بازاریابی ما بسیار زیاد در مورد “پیدا کردن صدای تجاری خود” صحبت می کنیم و صدا گذاری برای شما به معنای واقعی کلمه یک فرصت است. صدا ها داستان انمیشن شما را همراهی می کنند اما به خاطر داشته باشید که شما فعالیت های تصویری را علاوه بر صدا برای بهتر بیان کردن داستان در اختیار دارید. می خواهید درباره اینکه چطور ۲۵% از مشتری های شما هر هفته، ۱۵% در ماه و ۶۰% سالیانه بر می گردنند صحبت کنید؟ این موضوع زمان بسیار زیادی برای گفتن از شما می گیرد، در حالی که می تواند خیلی سریع تر و موثر تر باشد و بر روی صفحه نمایش با کمی انیمیشن و داده های بصری پیام را منتقل کند.
  3. استفاده از هر دو: این برای شما یک فرصت است، شما باید جوانب منفی و مثبت استفاده از هر دو را در نظر بگیرید و راه حل ساده ای بیابید که به شما بهترین کلمه ها را برای استفاده از هر دو بدهد. این ترکیب برای بصری سازی داده ها، توصیف ویدئو و هر زمانی که شما نیازمندید مطلبی را روشن کنید یا بر روی صفحه نمایش علامت گذاری نمایید، خوب جواب می دهد.
  4. استفاده از هیچ کدام: در حالی که معمولا رایج نیست از این مورد استفاده شود، می تواند یک راه قدرتمند برای بیان داستان شما باشد. اینها برای هنگامی که شما می خواهید توجه مردم را جلب نمایید و آنها را علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر کنید کاربرد دارند. این ها معمولا با اضافه کردن بعضی صدا ها مانند (موسیقی و …) بهتر جواب می دهد.

مرحله دوم: داشتن ایده های متفاوت برای سناریو

در مرحله داستان سرایی دیداری، شما محصول نهایی را با قرار گرفتن متن (سناریو) و تصویر در کنار هم خواهید دید. جلسه داستان سرایی دیداری با اعضای طراحی و تیم تولید، با یک طرح اولیه آغاز می شود. این رویکرد زمانی برای ما به خوبی کار می کند که نمایشنامه نویسان (تولید کننده) و طراح داستان سرایی دیداری (طراحی تصاویر و صحنه های مناسب برای سناریو) در کنار هم همکاری کنند. در این مرحله ما قبل از اینکه شروع کنیم به تبدیل سناریو به انیمیشن، تمایل به کشیدن چهارچوب کار روی تخته و بررسی مجدد متن نهایی (سناریو) را داریم سپس ما شروع به طراحی ایده های تصویری مناسب و نزدیک به دنیای واقعی برای متن می کنیم.

مرحله سوم: تلفیق تصاویر و صحنه های طراحی شده و سناریو در کنار هم

در هر پروژه دیداری (موشن گرافیک) که شما می سازید، سلیقه و رنگ به کار رفته در موشن گرافیک به اندازه داستان و سناریو آن با مخاطب ارتباط برقرار می کند. حتی درباره طراحی علامت تجاری (لوگو) شما، انتخاب گزینه های ساده اما صحیح می توانند به صورت عمده تری با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند. به طور مثال یکبار به ما یک ایده درباره یک سناریو دیداری (سناریو موشن گرافیک) با طرح اولیه آن داده شد، در ابتدا ما سناریو (متن) را به طرح های تصویری واقعی (در طراحی به اتد زنی می گویند) تبدیل کردیم. در تصاویر متحرک همه چیزهایی که در صحنه اولیه هست در صحنه ها یا انیمیشن نهایی نیز به کار گرفته شده اما ما تنها باید زمان مناسب را برای بدست اوردن جزئیات صحیح بیشتری که در طرح می آیند بگذاریم و این کمک می کند تا اگر شخصی یک موشن گرافیک را طراحی می کند طرح را هم (از لحاظ زمان ومدیریت پروژه) اداره کند (این بدین معناست که در طراحی یک صحنه زمان بیشتری برای جزییاتی که تغییر میکنند در آن صحنه بگذاریم). در طی این صحنه ما معمولا خلاصه و پیش نویس های تصویری (اتد ها) را که توسط تیم مجددا بررسی شده به همکارارنمان  و تیم انیمیشن نیز برای استفاده در اخرین برداشت، ارسال می کنیم.

مرحله چهارم: انیمشن سازی آخرین طراحی ها(اتد ها)

فاز انیمیشن زمانی است که همه چیز در کنار هم قرار می گیرند (زمانی که همه صحنه ها جدا جدا طراحی و متن وتصاویر و صحنه ها همه در کنار هم اماده متحرک سازی می باشند). روال کار ما این اطمینان خاطر را می دهد، زمانی که هر مرحله ای روی متن ساخته می شود برای اینکه  ما شروع به تصویر سازی (انیمیشن) کنیم همه بهترین ایده خود را در تیم طراحی مطرح می کنند. تصویر سازی (انیمیشن) و دیگر المان های معرفی شده در این فاز به اندازه متن برای کمک به بیان داستان (مطلب) مهم هستند.

  1. سبک انیمیشن (تصویر سازی): این فقط محو شدن در سناریو نیست، بلکه مشتاق و سرگرم نگهداشتن مخاطب با چگونگی تغییرات از یک نقطه به بعدی، حرکت ها در فضای تصویر و کمک به بیان داستان است. کشیدن یک صحنه پایانی ارتباط گیرنده درحالی است که حرکت از نقطه A به نقطه B  داستان در حال حرکت را در بر دارد.
  2. زمان بندی: تنطیم سرعت یک عامل است که می تواند باعث ساختن یا خراب کردن موشن گرافیک شما شود. در جرکت زیاد و سریع مردم متوجه نمی شوند که شما چه چیز را می خواهید به ان ها بگوئید. در حرکت اهسته نیز شما توجه مخاطبان خود را از دست می دهید. سرعت اشتیاق مردم را نگه می دارد و تغییرات استراتژیکی هیجان را افزایش می دهد.
  3. موسیقی: مانند تمام  المان های دیگر، موسیقی یک لایه دیگر برای به حرکت دراوردن داستان خود است. آن می تواند شکاف ها (کم وکاستی ها را برطرف کند) را پر کند، خلق و خو را تعیین کند (تاثیر در روحیه مخاطب) و یک عنصر را به سطح وسیعی از مخاطبان ارائه بدهد (مخاطبان در رنج های مختلف داشته باشد).
  4. جلوه های صوتی: این می تواند بسته به اینکه با چه کسی دارید کار می کنید، موفق و یا نا موفق باشد. برخی از انیمیشن ساز ها بر این باورند که شما باید به عناصر اجازه بدهید تا برای خود صحبت کنند، دیگران معتقد هستند که این جز ضرورت می باشد. ان ها کلید موفقیت پروژه هستند (در هر یک از حقیقت های بالا)، چیزی است که فقط برای اینکه ارزش پروژه شما را بیافزاید، استفاده می شود و و باعث انحراف از اصل داستان و سناریو که شما قصد گفتن آن را به مخاطب داشتید نمی شود.

منبع:

این مقاله ترجمه مقاله How to create Engaging motion Graphics in Four Steps می باشد که توسط تیم سرویت ترجمه شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید:
کلوبفیس نماافسران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *